Zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamowaniu usług firmy – sposoby przygotowania i wydruku.

Zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamowaniu usług firmy – sposoby przygotowania i wydruku.

Każdy kto prowadzi własną działalność gospodarczą wie, jak istotna obecnie jest reklama. Nie wystarczą tylko wizytówki, ulotki i reklamy internetowe. Warto jest postawić na ogromną reklamę, która będzie nie tylko interesująca i duża, ale musi znajdować się w publicznym miejscu. Zapewni nam to masywny odbiór, a także większą ilość potencjalnych klientów.

Obecnie wiemy, że druk reklamowy jest nie ograniczony jeśli chodzi o kolorystykę i wielkość. Dlatego też często stosowane są reklamy w postaci bilbordów, szyldów, banerów i tablic reklamowych. Zostaja one umieszczone na stojakach, kasetonach, roll-up’ach czy potykaczach.

Na rynku mamy wiele druków wielkoformatowych do wyboru, są to miedzy innymi:

  • bilbordy– jeśli reklama dobrze wygląda, to nie tylko zainteresuje klientów, ale na pewno zostanie przez nich zapamiętana.
  • plakaty– sprawdzą się niezależnie od tego jaką działalność prowadzimy. Najczęściej stosowane do informacji o ważnych wydarzeniach, imprezach i wyprzedażach.
  • szyldy– umieszczany w miejscu prowadzenia firmy. Pamiętajmy, że musi być on widoczny, wyraźny, a dodatkowo powinien być podświetlany tak by klienci mogli zobaczyć go również w nocy.
  • tablice reklamowe– umieszcza się je zazwyczaj nie daleko od miejsca prowadzenia naszej działalności. Powinna nie tylko informować klientów o naszych usługach, ale również naprowadzić ich do naszego lokalu.
  • oklejanie pojazdów– stosuje się w tym celu specjalna folie, która umożliwia przenikanie światła do wnętrza pojazdu. Można okleić nią również okna naszego biura.
  • reklamy podłogowe– najczęściej spotykane w centrach handlowych, odpowiednia technika druku i materiał sprawiają, że reklama jest świetnie widoczna i budzi zainteresowanie.
  • banery winylowe– stosowane na elewacjach budynków

Sposoby przygotowania i wydruku reklamy wielkoformatowej

Aby przygotować plik do tak dużego druku konieczny jest odpowiedni format wyjściowy pliku. Najczęściej polecany jest CDR, dodatkowo pliki powinny być jednostronicowe w skali 1:1. Kolejnym krokiem jest kolorystyka- prace do druku powinny być zapisane w przestrzeni CMYK, inne mogą odbiegać od efektu końcowego. Następnie rozdzielczość plików do druku, która  jest uzależniona od wielu czynników. W odróżnieniu od offsetu, druk wielkoformatowy nie wymaga dużej rozdzielczości 300 dpi przy wydrukach większych niż format A4. Siatki mesh i folie OWV- nie powinny przekraczać rozdzielczości 50 dpi, bannery to 70 dpi, blueback – 70 dpi, fototapeta- max 100dpi, folie i papiery premium- w zależności od rozmiaru. Drukarnie posiadają urządzenia, nanoszące odpowiednią treść na najróżniejsze materiały, które następnie umieszczamy na odpowiednim nośniku. Pamiętajmy, że każda drukarnia podaje swoje indywidualne wytyczne, jeśli chodzi o odpowiednie przygotowanie plików do tego rodzaju druków. Warto jest więc nawiązać z nią kontakt i zapytać o szczegóły. Wiele z nich oferuje nam także możliwość przygotowania go, jednak jest do dodatkowy koszt czasem nie mały.

Wybierając drukarnię powinniśmy zwrócić uwagę na ceny, sprzęt na jakim pracuje, jakość oraz możliwości.

Opublikowany w blog