Teczki ofertowe – niezbędny element ofert biznesowych

Teczki ofertowe – niezbędny element ofert biznesowych

Teczki ofertowe są usztywnione i papierowe, bardzo często firmy decydują się na te z gumką i miejscem na wizytówkę. Na teczkach tych drukujemy odpowiedni projekt graficzny , który zawiera nasze logo i informacje na temat naszej firmy. Teczki ofertowe idealnie sprawdzą się jako materiały promocyjne oraz artykuły biurowe dla pracowników.

Teczki tego rodzaju mają wiele zalet, między innymi:

  • są one świetną reklamą i poprawiają wizerunek firmy, dodatkowo odpowiednie wręczanie dokumentów potęguje pozytywny wizerunek firmy
  • są bardzo eleganckie, wywierają one bardzo pozytywne i eleganckie wrażenie
  • daje możliwość odpowiednią segregację ważnych dokumentów.

Na rynku możemy znaleźć wiele rodzajów teczek. Jedną z najistotniejszych rzeczy przy wyborze takiej formy reklamy jest wygląd. Możemy zdecydować się na:

  • Teczki bez grzbietu- idealne, by przekazywać w nich niewielką ilość dokumentów
  • Teczki z grzbietem-szerokość grzbietu może być różna, sprawdzą się kiedy dokumentów jest na prawdę dużo
  • Teczki z gumką-dodatkowe zamknięcie w postaci gumki gwarantuje pewność iż dokumenty nie wypadną i będą odpowiednio chronione
  • Teczki z miejscem na wizytówkę – dodanie wizytówki umożliwi odnowienie współpracy
  • Teczki bez miejsca na wizytówkę- rodzaj bardzo rzadko wykorzystywany w ofertach firmowych.

Jeśli chodzi o przygotowanie teczki ofertowej to na pewno powinna ona mieć odpowiednią formę graficzną, ponieważ będzie nas ona reklamować i świadczyć o nas przed klientami, możemy zaprojektować ją sami jeśli tylko mamy na to ochotę. Dobrze zaprojektowane teczki firmowe są bardzo ważnym narzędziem we wszelkich kontaktach handlowych. To właśnie w nich  przechowywane będą wizytówki, dokumenty, oferty cenowe oraz wszelkie broszury. Teczki ofertowe wykonane z wysokiej jakości papieru stanowią świetne uzupełnienie prezentacji wizualnej, na spotkaniach biznesowych, konferencjach i targach produktowych.

Na przodzie teczki powinno znaleźć się logo, dane właściciela, adres siedziby, NIP, numer telefonu, fax lub e-mail. Dodatkowo powinny znaleźć się w niej miejsce wizytówki, a na niej dane doradcy lub właściciela, telefon, email lub inna forma kontaktu. Zapewni to naszego klienta o stałym kontakcie z firmą.

Teczki ofertowe możemy również  uszlachetnić, na przykład poprzez lakierownie lakierem matowym lub błyszczącym, możemy także lakierować elementy wybiórcze. Kolejną możliwością jest nadruk metodą termodruku na teczkach ofertowych i reklamowych wybranych elementów graficznych lub sloganów reklamowych lub tłoczenie na sucho  wgłębne i wypukłe. Aby nasz teczka była elegancka, oryginalna i spełniała swoją funkcję, ważne jest by była wykonana z wysokiej jakości materiałów. Teczki ofertowe powinny być wykonane z solidnego i trwałego materiału, ponieważ powinny służyć swojemu właścicielowi przez długi czas. Zazwyczaj drukarnie proponują papier kredowy o odpowiedniej gramaturze (najczęściej 350 g) lub karton (300 g). Istotne jest też, by teczka miała skrzydełka podtrzymujące dokumenty.