Prasa firmowa – dlaczego opłaca się ją drukować?

Prasa firmowa – dlaczego opłaca się ją drukować?

W dobie internetowej, przedsiębiorcy stawiają właśnie na tego typu reklamę. Coraz częściej firmy wracają nie tylko do korespondencji papierowej, ale również do wydawania prasy firmowej. Aby nasza gazeta firmowa spełniła swoją funkcję, musi odpowiadać na realne potrzeby zarówno przedsiębiorstwa, jak i pracowników. Gazetkę firmową powinniśmy wydawać z kilku powodów, między innymi:

  • po to by nasi pracownicy posiadali wiedzę o tym co dzieje się w firmie
  • by promować nasze produkty i usługi
  • podnosić jakość produktów i obsługi klienta

Przed powstaniem gazetki firmowej warto jest zadać sobie pytanie: czy mamy oś ciekawego do powiedzenia naszym klientom. Oczywiste jest, że wszystkie informacje, a przynajmniej większa część w niej zawarta koniecznie musi dotyczyć naszych usług i produktów. Warto jest również porozmawiać z pracownikami na różnych szczeblach, by poznać ich zdanie i oczekiwania.

Nasuwa się pytanie co powinniśmy ustalić przed wydawaniem takiej gazetki. Otóż powinniśmy skupić się przede wszystkim na wygląd i treść. Należy również ustalić cykl wydawniczy i nakład kolportażu. Najczęściej spotykany jest cykl kwartalny – daje wystarczająco dużo czasu, by zebrać atrakcyjne materiały. Jeśli natomiast chodzi o treść publikacji to obowiązkowo stawiamy na wszelkie informacje dotyczące naszych produktów czy usług. Informujemy w niej więc nie tylko o promocjach, nowościach, ale także o pozycja naszych produktów na rynku i zmianach produkcyjnych i sprzedażowych. Co interesuje naszych pracowników? W pierwszej kolejności wykazują oni zapotrzebowanie na ogólne informacje o firmie i z kwestiami przesunięć personalnych oraz płacowymi.

Pamiętajmy, że gazeta firmowa jest dla pracowników, powinna posiadać więc wiele przydatnych informacji typu zasady BHP czy informacje dotyczące bieżących i planowanych inwestycji. Dobrze by było gdyby gazeta zawierała również zdjęcia pracowników: grupowe i indywidualne. Poczują się oni nie tylko docenieni, ale również wyjątkowi. Miłym dodatkiem będą też rebusy, zagadki czy krzyżówki z nagrodami. Pracownicy będą mieli szansę na wygranie drobnych upominków, które na pewno ich ucieszą. Po prostu gazeta firmowa ma sprawić, że każdy poczuje się ważną częścią całej firmy.

Na rynku pojawiają się gazetki firmowe dla klientów. Jest to doskonały pomysł na reklamę, takie gazetki posiadają na przykład Rossmann czy Tesco. Zawierają one mnóstwo ciekawostek i informacji na temat produktów przez nich oferowanych. Możemy też zaangażować naszych pracowników do tworzenia gazetki. Na pewno bardzo chętnie będą uczestniczyć w jej powstaniu, a dodatkowo wniosą do niej informację przedstawioną z ich perspektywy.

Więcej zalet posiada reklama w postaci gazety firmowej, ponieważ czytelnicy przed monitorem czytają zazwyczaj krótko i szybko. Natomiast w gazecie dłużej, wolniej i dokładnie. Warto jest więc zdecydować się na wydanie gazety firmowej ponieważ nie jest to tylko źródło informacji, ale również świetna reklama.

Opublikowany w blog