Logo firmy Warszawa

Spostrzec reklamę

Występuje mnóstwo typów reklamy, od niewielkiego ogłoszenia w gazecie do samolotów ciągnących za sobą wielką płachtę z reklamą. Rozpiętość środków może przyprawić o zawrót głowy – pragnąc dotrzeć do największej ilości odbiorców reklamodawca pragnąłby zastosować możliwie jak w największym stopniu fenomenalny sposób. Trzeba jednakże pamiętać, że – tak jak w życiu – w świecie reklamy gigantyczne znaczenie mogą posiadać maleńkie rzeczy. Wyśmienitym przykładem może być zwykła ulotka albo nalepka, na przykład na słupie. Na pozór nie ma ona wielkiej wartości jako środek reklamowy, jednak może to właśnie ona przykuje uwagę przechodnia. Wystarczy, że odnajdzie się w właściwym miejscu i w właściwym czasie, gdyż ludzie też potrzebują usług, nieraz zamiast naganiać ich do siebie, wystarczy tylko zawiadomić ich o swoim istnieniu. Najważniejsze jest, żeby zdobyć zainteresowanie użytkownika i nieraz to właśnie naturalność przekazu wygrywa. Można to utrwalić na przykładzie prostego logo firmy, którego celem jest oddanie ducha przedsiębiorstwa oraz przekonanie do jej usług ewentualnego użytkownika – od pewnego czasu występuje tendencja do upraszczania a także stylizowania logo. Bezsprzecznie nie dzieje się tak bez przyczyny, jak widać współcześnie sukcesy odnosi łatwy, jasny przekaz. Istotnie nie należy rezygnować z innych, bardziej „rozbudowanych” środków marketingowych: jednemu starczy tylko zwykła ulotka, inny z kolei może zwrócić uwagę dopiero na przelatujący tuż nad jego głową samolot. Należy znaleźć złoty środek, dostosować swoje własne możliwości marketingowe do wymagań i grupy nabywców, która jest celem reklamy.